Navigation Søgning

Energi Fyn har Danmarks mest tilfredse elkunder

12. december 2017

For andet år i træk ligger Energi Fyn helt i top i en netop offentliggjort analyse over de danske energiselskabers kundetilfredshed.

Energi Fyns kunder er de mest tilfredse kunder i den danske elsektor, viser en ny analyse, som det anerkendte analyseinstitut EPSI Rating netop har offentliggjort. Analysen er baseret på 1.000 telefoninterview, der er gennemført i perioden 8.-27. november.

- Vi er meget glade for og stolte over, at vi igen i år er det energiselskab, der har de mest tilfredse kunder. Det er helt essentielt for os, at vores kunder er tilfredse med os og vores service, siger Bent Agerholm, adm. direktør hos Energi Fyn.

Kunderne vil have engagement

Et væsentligt parameter i forhold til kundernes tilfredshed er ifølge EPSI Rating energiselskabernes samfundsengagement, hvilket også har stort fokus hos Energi Fyn.

- Vi er fynboernes energiselskab. Derfor har vi valgt at bidrage til udviklingen på Fyn gennem blandt andet udrulning af fibernet, FynskSupport og vores fonde. Der er ingen forskel på den el, der kommer ud af stikkontakten, men der er forskel på de energiselskaber, der leverer den. Vi er glade for, at det er et vigtigt parameter for kunderne, siger Bent Agerholm.

Grøn strøm

Et andet parameter, der har stor betydning for kundernes tilfredshed, er en stærk miljøprofil. Ifølge EPSI Rating er en stærk miljøprofil i år blevet endnu vigtigere for kundetilfredsheden.

- Hos Energi Fyn oplever vi en stigende efterspørgsel efter grønne el-produkter. Vi tilbyder kunderne el-produktet NaturEl, hvor vi garanterer, at deres elforbrug dækkes 100 procent af danske vindmøller. Og vi har stort fokus på at bidrage til den grønne omstilling og et bæredygtigt energisystem. Det gør vi blandt andet via vores aktiviteter inden for vindmøller, energibesparelser, elbiler og varmepumper, fortæller Bent Agerholm.

Gennemskuelige og letforståelige el-aftaler

EPSI Ratings analyse viser også, at det er vigtigt for kunderne at have en el-aftale, som passer til deres behov, og at udbuddet af produkter og tjenester ændrer sig i forhold til deres behov.

- Vi iværksætter løbende nye tiltag, som skal gøre det lettere at være elkunde og tage stilling til, hvilken el-aftale der passer bedst til de behov og ønsker, man har. Ligesom vi har stort fokus på at være tilgængelige for vores kunder og tilbyde dem de produkter og ydelser, som de efterspørger, fortæller Bent Agerholm.

Se EPSI Ratings analyse