Navigation Søgning

Kundecenter K Driftsstatus fibernet

Driftsstatus fibernet

Her finder du information om både landsdækkende driftstatus på Waoo samt lokal driftstatus på Energi Fyns fibernet.

Har du spørgsmål, kan du kontakte os på telefon 70 13 19 00. Se vores åbningstider her.

Se landsdækkende driftstatus her

Nedenstående kan du læse mere om lokal driftstatus på Energi Fyns fibernet:

Fejlmeldinger Fibernet

Se svar

5. februar 2019: opdatering af Airties smart wifi

Ny firmware til Airties Smart Wifi.

 

Der kommer nu tvungent password når kunden vil tilgå Smart Wifi via app eller browser (i browser adr: air4920.local).

For kunder der ikke på noget tidspunkt selv har sat et password for at komme ind i indstillingerne via app eller browser, så vil password efter denne opdatering være det samme som SSID password der står i bunden af den 4920’er der er kablet til fiberboks.

Dette vil også stå på login siden hvis man bruger browseren.

For kunder der ønsker at ændre password, skal password nu være mindst 4 karakterer og kan således ikke være blankt.

For kunder der selv har sat et password før opdateringen vil dette password være det samme efter opdateringen.

OBS: Ved en reset af alle noderne i MESH samtidigt vil passwordet gå tilbage til det der står i bunden af den node der er kablet til fiberboksen.

Kunderne kan naturligvis altid selv vælge et nyt password enten fra app eller browser.

 

 

 

Start: 5. feb 2019 kl: 02:00

Afsluttet d. 6. feb2019 kl. 23.00

Se svar

27. januar 2019: Service arbejde pga letbanen - Bolbro, Store Glasvej området.

Pga letbanen er der service arbejde på fiber i Bolbro, Store Glasvej området. Kunder vil kunne opleve at være uden signal.

 

Start: 27. jan 2019 kl: 00:01

Afsluttet d. 27. jan 2019 kl. 06.00

Se svar

15. januar 2019: Nyopsatte fiberbokse og fiberbokse der factory resettes kommer ikke online - LØST

Vi oplever problemer med, at fiberbokse der bliver opsat i dag samt fiberbokse der bliver factory resat, ikke kommer online.

Vi arbejder på at få fejlen løst hurtigst muligt, men har p.t. ingen tidshorisont.

Så snart vi har yderligere oplysninger, opdaterer vi denne driftmelding.

 

Afsluttet d. 18. jan 2019 kl. 12.55: Fejlen er løst - vi beklager de gener det har måtte medføre.

Opdatering d. 18. jan 2019 kl. 10.10: Vi arbejder fortsat på at løse fejlen.

Opdatering d. 18. jan 2019 kl. 7.25: Vi arbejder fortsat på at løse fejlen.

Genåbnet d. 17. jan 2019 kl. 13.45: Fejlen er desværre kommet igen og vi arbejder på at få den løst.

Afsluttet d. 17. jan 2019 kl. 12.20: Fejlen er løst.

Genåbnet d. 17. jan 2019 kl. 11.45: Fejlen er desværre kommet igen og vi arbejder på at få den løst.

Afsluttet d. 16. jan 2019 kl. 11.30: Fejlen er løst - i nogle tilfælde kan det være nødvendigt at tage strømmen fra fiberboksen og slutte den til igen uden andre kablet i boksen. Efter 5 minutter kan øvrige kabler tilsluttes.

Opdatering d. 16. jan 2019 kl. 7.35: Flere og flere fiberbokse er ved at komme online. Der fejlrettes dog stadig.

Opdatering d. 15. jan 2019 kl. 15.30: Vi arbejder fortsat på at løse fejlen.

Start d. 15. jan 2019 kl. 08.00

 

Se svar

28. oktober 2018: Planlagt afbrydelse af fiber - Sdr. Boulevard

Pga. af fiber omlægning i forbindelse med let banen, bliver kunder på flg. adresse afbrudt:

Sdr. Boulevard, Ahlmannsvej, Junggreensvej, Krügersvej

 

 

Start d. 28. okt 2018: kl. 00:01

afsluttet: d. 28. okt 2018: kl. 06:00

 

Det kan være nødvendigt at genstarte tv-bokse og router efter afbrydelsen.

 

 

Se svar

22. oktober 2018: Fiber overgravning - Tarup, Odense - LØST

Pga. af fiber overgravning er kunder i og omkring Tarup i Odense uden forbindelse

 

16.00 splidsning af fiber er påbegyndt

19.15: de første kunder er online igen.

 

Start d. 22 okt 2018: kl. 11:55

Afsluttet: d. 22. okt 2018: kl. 23:00

 

 

 

 

Se svar

17. oktober 2018: Problemer med IPTV - Hvid skærm - LØST

Waoo's IPTV portal er i øjeblikket nede og kunder hvis tvboks har været slukket vil få en hvid skærm med tekst "This site can't be reached". 

Waoo arbejder på at få fejlen rettet.

 

Start d. 17. okt 2018: kl. 06.15

afsluttet: d. 17. okt 2018: kl. 10.30

 

Det kan være nødvendigt at genstarte tv-boksen for at få billede på igen.

 

 

Se svar

9. oktober 2018: Problemer med internet og tv LØST

Kunder på Gislavænget i Odense vil være uden internet og tv. 

 

Vi arbejder på at finde årsagen.

Overgravet fiber.

 

Start d. 9. okt 2018: kl. 11.00

Slut: d. 9. okt 2018: kl. 13.58

Se svar

4. oktober 2018: Problemer med iptv - LØST

Problemer med iptv

Vi har fejl på tv portalen, så det er i øjeblikket ikke muligt at genstarte sine tvboks. Alle funktioner som vedrører tv portalen er ude af drift.

Der fejlrettes.

Start d. 4. okt 2018: kl. 16:05.

Opdatering d. 5. okt 2018: Fejlen blev løst i går kl. 18:20. Hvis der stadig opleves fejl, da foretag en genstart af tvboksen (tag strømmen fra tvboksen og tilslut den igen). 

Se svar

25. sep 2018: Problemer med internet, iptv og telefoni - LØST

Kan være problemer med internet/ iptv og telefoni. 

Problemet kan løses ved hjælp af reset af fiberboks. 

Se vejledning på HER på side 3

Start 25. sep 2018: kl. 08:15.

Afsluttet 26 sep 2018 kl: 13:00

 

Fejlen er løst, dog vil der forsat være enkelte kunder hvor der er behov for at tage alt tilsluttet udstyr af fiberboks og genstarte fiberboksen og vente 10-15 min inden kablerne tilsluttes igen.


Se svar

21. sep 2018: Nedbrud ved Husby-Tannerup og Føns - LØST

Kunder i og omkring Husby-Tannerup og Føn vil opleve at være uden fiberforbindelse pga. skade på et fiberkabel.

Der er sendt en fiberteknikker ud for at udbedre fejlen kl. 14.50.

 

Start 21. sep 2018: kl. 14:15.

Afsluttet 21. sep 2018: kl. 19:40.
Se svar

19. september 2018: problemer med internet og iptv - LØST

Vi oplever i øjeblikket af nogle kunder ikke komme på internettet og tvbokse ikke kan vise tv.



Start: 19. september 2018 kl. 14:30.

Afsluttet: 20. september 2018 kl. 03:30. 

Se svar

17. september 2018: Strømafbrydelse i Melby og Nr. Esterbølle - LØST

På grund af strømafbrydelse er kunder i Nr. Esterbølle og Melby uden fiber signal.



Start: 17. september 2018 kl. 11:00.
 

Afsluttet: 17 september 2018 kl. 11:40

Se svar

17. september 2018: Afbrydelse af kabletv i Refsvindinge, Ellinge, Nyborg, Aunslev, Nordenhuse, Brylle, Freltofte, Holte Norup, Bellinge, Tommerup. - LØST

På grund kableovergravning er Refsvindinge, Ellinge, Nyborg, Aunslev, Nordenhuse, Brylle, Bellinge, Tommerup, Freltofte, Holte Norup uden kable tv.


Start: 17. september 2018 kl. 07:19.
 

 

Afsluttet. 17 september 2018 kl. 16:00