Navigation Søgning

Regler på elmarkedet

Den 1. april 2016 kom der nye regler på elmarkedet. Reglerne skal gøre det lettere at være elkunde.

Regler på elmarkedet

Den 1. april 2016 kom der nye regler på elmarkedet. Reglerne skal gøre det lettere at være elkunde.

I forbindelse med ændringerne på elmarkedet er mange opgaver blevet flyttet fra netselskaberne til elleverandørerne.

Du får en samlet regning for elforbrug, abonnementer, transportbetaling og diverse afgifter fra os. På din regning kan du se, hvilke poster vi opkræver på vegne af dit lokale netselskab og det statsejede Energinet.dk.  

Du er velkommen til at kontakte os på telefon 70131900, hvis du har spørgsmål til reglerne på elmarkedet. Vi sidder klar til at hjælpe dig, både når det drejer sig om din virksomheds elaftale, eller hvis du har spørgsmål til din virksomheds elforbrug.  

Få mere information

Se svar

Hvad er ændret?

Fra den 1. april 2016 skal du altid kontakte din virksomheds elleverandør, hvis du for eksempel har spørgsmål til virksomhedens elforbrug eller elaftale. Også selvom din elleverandør og dit netselskab er to forskellige selskaber.

Fremadrettet vil du modtage én samlet regning fra din elleverandør, som både dækker elforbrug og nettransporten af el.

Får du din strøm fra Energi Fyn Handel A/S, er det os, der er din elleverandør. Du kan kontakte os på telefon 70 13 19 00. 

Se svar

Én kontakt når det handler om el

Fra den 1. april 2016 skal du altid kontakte din virksomheds elleverandør, hvis du for eksempel har spørgsmål til virksomhedens elforbrug eller elaftale. Også selvom din elleverandør og dit netselskab er to forskellige selskaber.

Får du din strøm fra Energi Fyn Handel A/S, er det os, der er din elleverandør. Vi er klar til at hjælpe dig, både når det drejer sig om din virksomheds elaftale, eller hvis du har spørgsmål til virksomhedens elforbrug. 

Du kan kontakte os på telefon 70 13 19 00 eller skrive til os på e-mail kundecenter@energifyn.dk.

Se svar

Skal jeg gøre noget?

Du skal ikke foretage dig noget. Din nuværende elaftale fortsætter, og du får strøm, som du plejer.

Se svar

Jeg har ingen strøm

Der kan være flere årsager til, at du ikke har strøm. Tjek sikringer og relæ.

Hvis der fortsat ikke er strøm, skal du kontakte din elleverandør. Hvis du er kunde hos Energi Fyn Handel A/S, kan du kontakte os på telefon 70 13 19 00.  

Du kan se den aktuelle driftsstatus her.

 

Se svar

Hvad er forskel på leverandør og netselskab?

Elleverandøren sælger el, som transporteres gennem netselskabets ledningsnet.

Alle kunder får én samlet regning, og ens primære kontakt er ens elleverandør.

Netselskaberne står dog fortsat for de tekniske forhold omkring elnettet og sikre, at elnettet fungerer. Kunder i Energi Fyns forsyningsområde skal derfor fortsat kontakte Energi Fyn Net i forbindelse med nytilslutninger.